Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Тернівська сільська рада» (код ЄДРПОУ: 04353304) був реорганізований і увійшов до складу Петро-Михайлівської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

Регуляторний акт

Аналіз регуляторного впливу

Проекту рішення Тернівської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2020 рік на Території Тернівської сільської ради Вільнянського району Запорізької області

 

Цей аналіз регуляторного впливу проекту рішення Тернівської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2020 рік на території Тернівської сільської ради» розроблений на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2014 № 308 зі змінами внесеними постановою Кабінету міністрів України від 16.12.2015 № 1151.

 

Назва регуляторного акта:»Про встановлення податків та зборів на території Тернівської сільської ради на 2020 рік».

Регуляторний орган:Тернівська сільська рада

Розробник: виконавчий комітет Тернівської сільської ради

Контактний телефон(06143)95-1-18

 

1.Визначення і аналіз проблеми, яку передбачається розвязати шляхом державного врегулювання.

    Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та офіційно оприлюднюють їх до 01 липня  року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.

    Місцеві зараховуються в повному обсязі до сільського бюджету,забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади.

    Виходячи з вищевикладеного з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення супкречливих ситуацій, забезпечення дохідної частини сільського бюджету, виконання Програм соціально-економічного та культурного розвитку території Тернівської сільської ради,- сільська рада має прийняти рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2020 рік на території Тернівської сільської ради».

Причини виникнення проблеми:

      У разі, якщо даний проект рішення сільської ради не буде прийнято, земельний податок буде справлятися по ставках попереднього  року, а інші місцеві податки будуть справлятися по мінімальних ставках відповідно вимог Податкового кодексу України, що спричинить втрати дохідної частини бюджету.

Підтвердження важливості та визначення маштабу проблеми:

      Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків полягає з одного боку, в необхідності в наповненні місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від їх сплати на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури. З іншого боку, ставка

                                                           2

податку, що встановлюється має бути обгрунтованою  з платниками податку.

    Враховуючи вищевикладене, виконавчим комітетом Тернівської сільської ради розробляється проект рішення сільської ради «Про встановлення місцевих податків на 2020 рік на території Тернівської сільської ради» та оприлюднюється на офіційному вебсайті сільської ради.

Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

     Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного врегулювання та відповідно до Податкового кодексу України є виключно компетенцією органів місцевого самоврядування.

Обгрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

     Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу, а саме у разі, якщо сільська рада не затвердить даний проект рішення про місцеві податки, крім плати за землю (земельний податок» буде справлятися по мінімальній ставці Податкового кодексу України, що призведе до втрат дохідної частини бюджету громади.

 

2.Цілі державного врегулювання

     Основною метою розробки проекту є забезпечення практичної реалізації статей 10,12,265,266,267,268,269,284 ПКУ шляхом встановлення місцевих податків та зборів на території Тернівської сільської ради. Проектом рішення передбачається затвердити місцеві податки і збори:

1.плата за землю (земельний податок)

2.податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

3.єдиний податок

4.транспортний податок.

3.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

   1.Визначення альтернативних способів.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не приймання регуляторного акта

Така альтернатива є неприйнятою в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до п.12.3.5 ст.12 Податкового кодексу України, місцеві податки та збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню сільського бюджету в можливих обсягах.

Альтернатива 2.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить встановлення  чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків та зборів на території громади та відповідне  наповнення сільського бюджету, створенню фінансової основи  самодостатності сільської ради.

                                                              3

   2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

      Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів сільської ради, громадян та суб’єктів господарювання

        Оцінка впливу на сферу інтересів сільської ради

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

1.Забезпечить дотримання вимог ПКУ, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.

2.Забезпечить відповідні надходження до сільського бюджету від сплати місцевих податків.

3.Створить сприятливі фінансові можливості  сільської ради для задоволення соціальних потреб територіальної громади.

4.Вдосконалить відносини між сільською радою, органом фіскальної служби, обєктами господарювання та фізичних осіб повязаних зі справлянням податків та зборів.

Витрати повязані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його оприлюднення.

 

    Оцінка впливу на сферу інтересів громадиян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ

Витрати повязані лише зі сплатою податку

Альтернатива 2

1.Сплата податків і зборів за обгрунтованими  ставками.

2.Встановлення пільг  по сплаті податків для окремих категорій громадян.

3.Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

4.Вдосконалість відносин між сільською радою, органом фіскальної служби та обєктами господарювання повязаних зі справлянням податків та зборів.

5.Отримання можливості для підвищення рівня соціальної захищеності територіальної громади вцілому та кожного мешканця.

Сплата податків за запропонованими ставками відповідно рішення сільської ради

    Оцінка впливу на сферу інтересів субєктів господарювання

Показник

Великі

Середні

             Малі

Разом

всього

В т.ч. мікро

Кількість субєктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, (од).

       2

       3

         4

         ---

       9

Питома вага групи у загальній кількості, %

         3%

         25%

         72%

          ---

        100%

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ

Витрати повязані лише зі сплатою податків

Альтернатива 2

1.Сплата податків і зборів за обгрунтованими  ставками.

2.Встановлення пільг по сплаті податків для субєктів господарювання відповідно ПКУ.

3.Забезпечення прозорих та зрозумілих умов з питань справляння місцевих податків та зборів та надання пільг.

4.Вдосконалить відносини між сільською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків.

Сплата податків за запропонованими ставками згідно рішення сільської ради

 

  4.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за 4 бальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1-цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є неприйнятою в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до п.12.3.5 ст.12 ПКУ,місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за  мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню сільського бюджету в можливих обсягах. Таким чином втрати бюджету не дозволять профінансувати заходи соціального, економічного та  інженерного значення сільської громади

Альтернатива 2

4- цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків та зборів на території ради та відповідне наповнення сільського бюджету. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування.

Таким чином, забезпечується встановлення виважених і обговорених громадою ставок податків та зборів і прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів.

  

 

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обгрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Сільська рада:відсутні

Громадяни:Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ

Суб’єкти господарювання: Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими ПКУ

Відсутні

У разі прийняття регуляторного акту будуть застосовуватися мінімальні ставки податку, що приведе до зменшення надходжень до бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади.

Альтернатива 2

Сільска рада:надходження податкових коштів до сільського бюджету, спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади.

Громадяни:Сплата податків та зборів за обгрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян. Вирішення частини соціальних проблем громади за рахунок збільшення надходжень до місцевого бюджету.

Суб’єкти господарювання:Сплата податків та зборів за обгрунтованими ставками.

Витрати, пов’язані з підготовкою регуляторного акта та його  офіційним опублікуванням в друкованому засобі масової інформації.

Громадяни:сплата податків за встановленими ставками

Суб’єкти господарювання:сплата податків за запропонованими ставками.

Цей регуляторний акт відповідає потребам в розвязані  визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Прийняття такого регуляторного акту забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

 

 Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідне  не виконання бюджетних програм. Вказана альтернатива є неприйнятою.

Не будуть враховані можливі зміни до чинного законодавства

Альтернатива 2

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік будуть досягнуті майже у повній мірі. До сільського бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів сільської ради і платників податків і зборів.

Будуть враховані можливі зміни до  чинного законодавства

 

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2- встановлення економічно- обгрунтованих місцевих податків та зборів, що є посильними для платників податків та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування Тернівської сільської ради.

 

5.Механізм, який пропонується застосувати для розвязання проблеми основними механізмами, які забезпечать розвязання визначеної проблеми є:

Зазначену проблему планується розвязати шляхом:

   -розробки проекту рішення Тернівської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Тернівської сільської ради на 2020 рік» та аналізу регуляторного впливу до нього;

   -оприлюднення проекту рішення з аналізом регуляторного впливу та отримання пропозицій та зауважень;

   -узгодження Державною регуляторною службою України проекту рішення щодо відповідності вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

  -прийняття рішення «Про встановлення податків та зборів на території Тернівської сільської ради на 2020 рік» на пленарному засіданні сесії сільської ради;

   -оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;

   -проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

Встановлення запропонованих місцевих податків та зборів на 2020 рік є основним механізмом яке забезпечить розвязання визначеної проблеми.

 

6.Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

    Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не пілягають розрахунку, оскільки оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженями  лише встановлювати ставки  місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

   Тест малого підприємництва не розробляється.

 

7.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

    Регуляторний акт має строк дії один рік, що обумовлено чинністю існуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чи скасований при її зміні.

    Відповідно до пп.4 п.3 ст.12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним  органом місцевого самоврядування до 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

 

8.Визначення показників результативності дії регуляторного акта

   Виходячи з цілей державного регулювання визначених у другому розділі АРВ, для відстеження результативності цього регуляторного акту обрано такі прогнозні статистичні показники:

  -розмір надходжень до місцевого бюджету, повязаних з зією акту- вцілому на протязі року;

  -кількість обєктів- платників місцевих податків та зборів, на яких поширюється дія запропонованого акту;

  - рівень проінформованості обєктів- платників місцевих податкі та зборів.

 

       Прогнозовані показники результативності   тис.грн.

№ з/п

          Назва показників

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 р.

Очікуваний обсяг доходів, тис.грн.

1.

Разом надходжень до місцевого бюджету, в т.ч

                    2500,0

 

-податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

                    52,0

 

-плата за землю (земельний податок)

                    400,0

 

-єдиний податок

                   1135,0

2.

Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта (од.)

                       9

3.

Рівень проінформованості субєктів  господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта,%

Оприлюднені повідомлення.проект рішення,АРВ:

-на офіційному сайті Тернівської сільської ради;

-на стенді Тернівської сільської ради;

-в газеті «Дніпровські вогні»

 

 

                      100%

 

9.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

     Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного  аналізу показників місцевих податків і зборів, що надходять до сільського бюджету.

     Відстеження результативності даного рішення буде здійснюватися виконавчим комітетом сільської ради статистичним методом з використанням офіційної інформації Вільнянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області та бухгалтерського обліку сільської ради.

     Моніторинг впровадження регуляторного акту покладений на Тернівську сільську раду та постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, фінансів та бюджету, які відповідно до своїх повноважень забезпечують виконання засад державної регуляторної політики при прийняті рішень сільської ради та її виконавчого комітету.

     У проекті рішення відсутні положення, які містять ознаки дискримінації, правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

     Проект не стосується питань впливу реалізації акту на ринок праці.

 

 

Сільський голова                                                                  В.В.Лаврик

 

                                                                                   

У К Р А Ї Н А

ТЕРНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ВІЛЬНЯНСЬКОГО РАЙОНУ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ПОСТІЙНА КОМІСІЯ

З ПИТАНЬ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ, ФІНАНСІВ ТА БЮДЖЕТУ

 

ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК

до проекту регуляторного акту – рішення сільської ради «Про встановлення податків та зборів на території Тернівської сільської ради на 2020 рік»

30.05.2019 р.

 

Постійна депутатська комісія Тернівської сільської ради, керуючись ст.ст.4,8,34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», розглянула  проект рішення сільської ради  «Про встановлення податків та зборів на території Тернівської сільської ради на 2020 рік» і аналіз регуляторного впливу  та встановила наступне:

 

    Розробником регуляторного акта є  виконавчий комітет сільської ради.  Проект рішення підготовлено на підставі Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, керуючись Земельним та Податковим кодексами України, Законом України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

    1.Відповідність проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики, встановленим статтею 4 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”

Проаналізувавши проект регуляторного акта, експертна комісія визначає наступне:

    ситуація яка вплинула  на необхідність його розробки, свідчить про необхідність  регулювання господарських відносин з метою встановлення конкретних, в межах чинного законодавства,   ставок податку  .

Кодексом визначено, що плата податку є обов’язковим для встановлення місцевими радами, які зобов’язані у визначений період прийняти відповідне рішення .

Таким чином, з метою безумовного виконання вимог кодексу та недопущення суперечливих ситуацій, необхідно прийняти регуляторний акт, який установлюватиме ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельний податок , єдиний податок.

       Тому, зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою чинних регуляторних актів.

                                                             2

 

      Механізм вирішення проблеми, запропонований у проекті відповідає потребам та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.    

       В аналізі регуляторного впливу  проаналізовано всі  прийнятні  альтернативи.        

Після  представлення проекту рішення  та аналізу регуляторного впливу  на сесії сільської ради, їх буде  розміщено на офіційному веб-сайті сільської  ради в мережі Інтернет та на стенді сільської ради,  про що буде повідомлено за 5 днів на офіційному веб-сайті сільської  ради в мережі Інтернет для подальшого внесення пропозицій та зауважень.

      Таким чином, проект регуляторного акта – проект рішення сільської  ради  відповідає усім принципам державної регуляторної політики встановленим статтею 4 Закону України “ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, а саме: доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки.

    2. Відповідність проекту регуляторного акта вимогам статті 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” щодо підготовки аналізу регуляторного впливу.

   Термін дії запропонованого регуляторного акта – 2020 рік .

   3. Узагальнений висновок

       Проаналізувавши проект регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу, постійна комісія сільської  ради з питань соціально-економічного розвитку, фінансів та бюджету  вважає, що проект регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4 та 8 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

 

 

Голова постійної комісії

Тернівської сільської ради

з питань соціально-економічного

розвитку, фінансів та бюджету                                           В.Г.Красносельський

       

 

             

rada.org.ua - портал місцевого самоврядування

Vlada.online - розробка офіційних сайтів органів державної влади і органів місцевого самоврядування


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *